8 oktober 2008

O, Gaasterland! Schoon Gaasterland!

O, Gaasterland! Schoon Gaasterland! Waar dat ik ooit mag zwerven, Moet derven of verwerven, Ik voel mij steeds aan u verwant, Ik wijd aan u mijn hoofd en hand, Ik wensch me een woning op uw zand, En op uw grond te sterven.

Er was eens een vrijer die om middernacht van zijn meisje huiswaarts keerde. Hoewel het natuurlijk donker was, nam hij om tijd te winnen toch de weg door het Rijsterbos, want die weg was de kortste. Op de Spokersberg gekomen zag hij het: een gedaante die op een kalf leek. Ze was grauw van kleur en snelde op enkele meters afstand dwars voor hem over de weg. Nu kunt u zeggen dat de vrijer bij 't meisje een glaasje teveel had gehad, maar er zijn andere Gaasterlanders geweest die het spookkalf ook hebben gezien.

Welk ritme past hier bij? -----Hocus pilatus pats .
www.hotel-gaasterland.nl/rijs.htm


Geen opmerkingen: