21 juni 2009

Jozien opent Biologische boerderijwinkel: 24-6-09 (ook zaterdag 27 juni)


Aanstaande woensdag: 24-06-09 (zaterdag 27-6 ook open) kunt u voor de eerste keer terecht bij de nieuwe biologische boerderijwinkel ‘Nieuw Zeeland’ aan de Kuinderweg te Luttelgeest. Sinds dit jaar is op het biologische akkerbouwbedrijf van Rinus Vermue een plek ingeruimd voor de teelt van allerlei verschillende biologische groentes. De intensieve verzorging van deze gewassen en de verkoop in de winkel is in handen van Jozien Knuivers.‘Het is altijd mijn droom geweest om zelf groentes te telen en rechtstreeks aan de klant te verkopen. Daarom ben ik gestart met de opleiding tot biologisch tuinder. Mijn stageboer Rinus gaf me de kans om hier een tuinderij te beginnen. Zo worden dromen werkelijkheid!’.
Jozien verkoopt in de winkel vooral seizoensgroentes, kruiden en veldbloemen.
‘Ik vind het belangrijk dat de klanten betrokken zijn bij de tuin. Daarom heb ik een weblog opgezet waar ik de mensen vertel wat er op de tuin zoal gebeurd. Klanten kunnen aangeven welke producten zij waarderen zodat ik die kan inpassen in het teeltplan’. Bijkomend voordeel is dat de boerderij op een gunstige plek ligt; recht tegenover het nieuwe recreatiegebied Burchttocht. Klanten kunnen op het erf een glaasje sap nemen en meteen de groentes voor het weekend inslaan.
Nieuwsgierig geworden? Kom woensdag 24 juni naar de Kuinderweg 32 te Luttelgeest. De eerste 50 klanten ontvangen een presentje.
Boerderijwinkel Nieuw Zeeland; woensdag van 12.00 – 18.00. Zaterdag van 9.00 – 17.00 uur.
http://www.biologischetuinderijnieuwzeeland.blogspot.com/

1 opmerking:

Anoniem zei

goede start